Zwrot towaru

Niniejsze regulacje określają zasady zwrotu towarów zakupionych w Sklepie internetowym SinTest.pl, wysyłek, dostaw i odbiorów osobistych przez Kupującego (Klienta).
Szczegółowe regulacje w tym zakresie zawiera Regulamin Sklepu Internetowego..

Definicje

Sprzedawca – oznacza SinTest Jan Majewski, ul. Spokojna 1, 32-082 Bolechowice, NIP: 6781521368, REGON: 120193807
Strona Internetowa Sklepu – oznacza stronę internetową, pod którą Sprzedawca prowadzi Sklep Internetowy, tj: www.sintest.pl
Regulamin – oznacza niniejszy regulamin.
Status konsumenta – Klient posiada status konsumenta, jeżeli jest osoba fizyczną, dokonującą z Przedsiębiorstwem czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Adres do zwrotów – zwroty należy kierować na adres Sprzedawcy, jeśli Sprzedawca nie postanowi inaczej.
Towar używany lub zniszczony
a) za towar używany uważa się towar rozpakowany, noszący ślady użytkowania lub montażu,
również poprzez połączenie go z innym towarem jeśli taka jest jego specyfika i zasada
działania.
b) za towar zniszczony uważa się towar uszkodzony zewnętrznie, wewnętrznie, o zmienionej
estetyce wyglądu, nie działający w sposób deklarowany przez producenta towaru.

§ 1. Zwrot Towaru dokonywany przez konsumenta

  1. Klient, posiadający status konsumenta, który zawarł umowę sprzedaży Towaru na odległość lub poza lokalem Przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, chyba że Regulamin stanowi inaczej.
  2. Klient, posiadający status konsumenta, ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.
  3. Klient, posiadający status konsumenta, wysyłając Sprzedającemu oświadczenie o odstąpieniu od umowy jednocześnie oświadcza, że zapoznał się z Regulaminem Zwrotu Towarów.
  4. Zwrot towarów używanych lub zniszczonych. Jeśli zwracany towar okaże się niepełnowartościowy, Klient, posiadający status konsumenta, może odpowiadać za zmniejszenie
    jego wartości (podstawa prawna: ustawa z 30.05.2014 r. o prawach konsumenta).
  5. W przypadku towarów, które ze względu na swój charakter, kształt, gabaryt, objętość lub specyfikę nie mogą w zwykły sposób zostać odesłane pocztą, klient posiadający status konsumenta zobowiązany jest do ustalenia sposobu i kosztu wysyłki ze Sprzedawcą.
  6. W powyższym przypadku koszt wysyłki ustalany jest zgodnie z cennikiem firm kurierskich i spedycyjnych.
  7. Sprzedający może odebrać towar od Klienta, posiadającego status konsumenta, a koszty zwrotu szacowane są indywidualnie przez Sprzedającego.
  8. Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  9. Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili wydania opinii przez serwis autoryzowany producenta towaru, jeśli podczas oceny stanu zwracanego towaru zachodzi podejrzenie że towar był montowany i/lub jest zniszczony/uszkodzony co uniemożliwia jego działanie zgodne z deklaracją producenta.

§ 2. Zwrot Towaru dokonywany przez przedsiębiorcę

2.1 Brak prawa do zwrotu Towaru

  1. Klient, posiadający status przedsiębiorcy, nie jest uprawniony do zwrotu Przedsiębiorstwu Towaru, chyba że Regulamin stanowi inaczej.
  2. Postanowienie ust. 1 nie wyłącza tych uprawnień Klienta, posiadającego status przedsiębiorcy, które wynikają z uprawnień związanych z gwarancją, którą na Towar, udziela jego bezpośredni producent.

2.2 Uprawnienie do zwrotu Towaru

  1. Klient, posiadający status przedsiębiorcy, może zwrócić Sprzedającemu towar, jeżeli Sprzedający wyrazi na to zgodę.
  2. Klient, posiadający status przedsiębiorcy, traci uprawnienie, o którym mowa jest w ust. 1, jeżeli towar jest niepełnowartościowy, zniszczony, nosi ślady montażu, nie jest zapakowany w oryginalnym opakowaniu, lub opakowanie jest zniszczone, jest częścią większej całości.

2.3 Tryb skorzystania z uprawnienia

  1. W przypadku, w którym Klient, posiadający status przedsiębiorcy, zdecyduje się skorzystać z przysługującego mu uprawnienia do odstąpienia od umowy sprzedaży Towaru w trybie przewidzianym w § 2.2 zobowiązany jest złożyć w tym przedmiocie Sprzedającemu jednoznaczne oświadczenie woli w formie dokumentu. Oświadczenie to jest skuteczne, jeżeli Sprzedający wyrazi pisemną zgodę na odstąpienie przez Klienta od umowy.
  2. Sprzedający w terminie 14 dni rozpatrzy oświadczenie klienta posiadającego status przedsiębiorcy o odstąpieniu od umowy.
  3. Sprzedający, wyrażając pisemną zgodę na zwrot towaru i odstąpienie od umowy, może ostatecznie odmówić przyjęcia towaru w szczególności, gdy zachodzą przesłanki określone w § 2.2 ust. 2. W takim przypadku oświadczenia, o których mowa w ust. 1, uznaje się za bezskuteczne.
  4. Sprzedający ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia zwrotu Towaru, zwrócić Klientowi posiadającemu status przedsiębiorcy, wyłącznie określoną część ceny towaru:
    a) 100% ceny – gdy Klient zwróci Sprzedającemu towar w terminie do 3 dni od dnia sprzedaży Towaru;
    b) 80% ceny – gdy Klient zwróci Sprzedającemu towar w terminie powyżej 3 dni od dnia sprzedaży Towaru;

§ 3. Postanowienia końcowe

  1. Nie przyjmujemy zwrotu towarów z wykorzystaniem przesyłek płatnych przy odbiorze.
  2. Towar dostarczony do siedziby Sprzedającego, stanowi jedyny bezpłatny sposób dostarczenia zwracanego towaru.
  3. Termin dostarczenia oraz adres do zwrotu, należy wcześniej uzgodnić ze Sprzedającym.

Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.